Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Tuning  -  Hogy tudd mi is az

A szó jelentése: Hangolás, Finomítás

 

     A legismertebb tuningolási formák: a motor, a kasztni, a kipufogó, a belso diszíto elemek, a kárpítok, az ulések és a HI-FI egyéniségünknek megfelelő behangolása (tuningolása).Az optikai tuning a karosszéria külső vagy belső kialakításának módosítása, jelentős műszaki változás nélkül. (pl. matricák, többszínű fényezés, színre fújt lökhárítók, díszlécek stb.)

 

Külső tuning

 A kipufogórendszer módosítása, spoilerek (első- v. hátsó légterelők) felszerelése, hátsó futómű módítása, szélesebb hátsó gumiabroncsoka alkalmazása tartozik ide, amitől a gépkocsi "sportosabb" lesz.

Belső tuning

A belső kárpitok kicserélése (flokkolás,bőrőzés) és az utas tér egyéb szépétései tartoznak ide. Pl:Sport pedálszet, váltógomb és szoknya, kézifék kar és szoknya.

 

Motortuning

 

Célja a motor telejsítményének nővelése.

 

A motor tuningolás minden esetben az életartam csökenésével jár együt.

 
 A motor tuningolásának több módja ismeretes: 1.A szívó sor tuningolás. (pl. Direktszürő) 2.A kipufogó sor tuningolása.(pl. kipufogó rendszerek) 3.A motor belsejének tuningolása. (pl.égéstér tágítás, vezérmütengely csere.) 4.A motor vezérlő elektronika tuningja (pl. 5.Nem feltöltös motorok esetében feltöltövel való elátása, feltöltös motorok esetében ezek nagyobbra szerelése (pl.,krompresszor, turbó, intercooler)

 

 

 

Kép

 

 

Kép

  

 

 

Kép

 

 

Kép

 

 

Kép

Kép

 

Kép



 

                                                                                                                                                                       

 

 

 

A Fast and the Furious filmek eredeti autói

 

Rendezvényeinkhez már szinte védjegyként nőttek hozzá a filmes autócsodák: ezúttal Budapesten kerülnek bemutatásra a Halálos Iramban filmekben szereplő eredeti autócsodák, melyek kormányát anno Vin Diesel, Paul Walker és düblőreik tekerték vadul!

 

A Halálos Iramban első két részében a világon létező egyetlen és eredeti narancsszínű F&F Toyota Supra, mellette "Dom" piros RX7-ese, "Sukie" rózsaszín S2000-ese, valamint a 900 detroiti lóerővel rendelkező Dodge Charger, mely a Halálos Iramban 1. részének végén tűnik fel.

Az autók Európa-szerte számos show fénypontját képezték már.

 

 

 




A  DRIFT  LÉNYEGE

A drift szabad fordításban csúsztatást, sodródást jelent. Aki még nem hallott erről a sportágról, annak valószínűleg ez még nem mond túl sokat. A drift nem más, mint az autó tökéletes uralásának és irányításának látványos demonstrálása oly módon, hogy az autó lehetőleg egy centimétert se haladjon a szokásos módon egyenesen.
 

Kép

 

A drift-ről bővebben...

A drift őrület gyökerét, mint a legtöbb első látásra őrültségnek ható dolgot, ezt is Japánban találhatjuk meg. Az 1960-as években itt rendezték meg először az akkoriban divatos, úgynevezett "touge" (ejtsd ahogy akarod) illegális hegyi versenyeket. A touge versenyzők vagy más nevükön a "Rolling Zoku"-k egyetlen célja, hogy minél rövidebb idő alatt teljesítsék a hegyi út két kijelölt pontja közötti távot. Néhányan közülük a jobb idő kedvéért a rallye-ból ellesett kanyarvételi technikákat alkalmazták, ebből nőtte ki magát később a drift. A sportág maga nagyon hasonló a rallye-hoz, azonban itt nem az idő és a sebesség számít, hanem a stílus és a kanyartechnika. A drift lényege, hogy az autó hátulját a túlkormányozottságból fakadó kitörésekor a kanyarban csúszásban kell tartani anélkül, hogy az autó megtapadjon. Ahhoz, hogy a csúszást minél tovább fenntartsuk, tökéletes kormányzásra és gázpedálkezelésre van szükség. A drift tehát kifejezetten a hátsó kerekes autók és azok pilótáinak művészete.

 

 

Drift napjainkban:

A D1 Grand Prix a világ legnevesebb versenyzőit fogja össze, és Japánban jelenleg az egyik legnépszerűbb autós sportág. Futamokat főként Japánban és az Egyesült Államokban rendeznek, de Új-Zéland, Malajzia és Ausztrália is rendelkezik D1 rendezési joggal.

Európában a sportág jelenleg is feltörekvőben van és számos nemzetközi versenyen teszik próbára magukat a kontinens legjobb pilótái. Ilyen például az EDC (European Drift Championship), XD (Xtreme Drift Series), ProDrift Series, KoE (King of Europe), IDC (International Drift Chalenge), melyek közül utóbbi két sorozat különösen feltörekvőben van. 2006 és 2007-ben egyedül a King of Europe széria büszkélkedhetett azzal, hogy futamait Európa más-más országaiban rendezték. Főként a Magyar Drift Szövetségnek és a 2007-es magyarországi két EB futamnak köszönhetően a rendezvényeknek híre ment szerte Európában, ezáltal nívója jelentősen emelkedett és jövője biztosított. 2008-ban az ír ProDrift külön álló sorozatként elindította a ProDrift European Series-t, melynek futamai 5 országban kerülnek megrendezésre. Az EDC sorozat is nyitott más ország felé (Lengyelország), így egyik futamát idén kiviszik Nagy Brittánia területéről. Az eddigi legnagyobb nemzetek közötti drift sorozat a német IDC is hasonlóan cselekedett. Társrendező országként Magyarország és várhatóan Lengyelország is csatlakozni fog! A King of Europe megtartva lendületét idén már 9 futammal várja a versenyzőket (ebből kettő magyarországi rendezvény). Az érdeklődés a sorozat iránt jelentősen nőtt, mivel egyre több ország versenyzője csatlakozik résztvevőként a bajnoksághoz.

Az aktív Európai drift nemzetek (szövetségek) cselekedetei, fejlődése jól mutatja, hogy hasonlóan a D1GP japán-USA együttműködéshez, hamarosan Európában is egységes érdekképviseleti szervezet (szövetség) fogja kézben tartani és irányítani a drift sportágat!

 

Drift autó típusok

A drift sportág feltétele a hátsókerék meghajtás. A legtöbb autó gyári állapota természetesen nem elegendő ahhoz, hogy komoly eredményeket lehessen elérni vele. Főként a futómű átalakítás és a könnyítések a legfontosabbak, de természetesen a motortuning sem elhanyagolható tényező az ütőképesség eléréséhez.

Így a számításba jöhető típusok a következők:

 

Japan és ameriakai modellek: Nissan 200SX S13 S14 S15 (Turbos változatok) Nissan Z33 Nissan 350Z Nissan Silvia Nissan 180SX, 240SX. 300ZX Nisssan Laurel Nissan Skyline R31,R32,R33,R34 (ER34’s könnyű átalakítássa RWD lehet) Nissan Pintara Toyota Corolla AE86 Toyota Supra Toyota Crown Toyota Cressida Toyota Mark X Toyota MR2 Toyota MR-S Toyota Altezza (Lexus LS200) Toyota Corolla 1.3 GT-s (amennyiben a régi RWD hajtású) Mazda RX7 Mazda RX8 Mazda MX5 Mazda 929 HB/HC/HD Honda S2000 Honda NSX Mitsubishi Starion Ford Mustang Chevrolet Camaro Pontiac TransAm

Európai modellek: Ford Escort MKI/MKII Ford Sierra BMW 3x/5x széria Porsche Opel Commodore Opel Manta Opel Omega Lada Volvo 200/300/700 széria

 

 Driftelés, egy Subaruval




 
 

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

kdzs@citromail.hu

(márk, 2009.02.27 15:01)

jjjjjjjaaaaaaaaa

 

 

Profilkép




Archívum

Naptár
<< Július / 2017 >>

Statisztika

Online: 1
Összes: 89222
Hónap: 1373
Nap: 41