Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


 

Das ist keinen Krankenwagen

Kedvenc német autóim

 


AUDI

Az AUDI AG álltalában Audiként ismert német autógyártó cég, melynek székhelye a németországi Ingolstadt-ban található. 1964 óta 99,7%-ban a Volkswagen AG leányvállalata.

Az Audi története az egyik „legsokszínűbb” az autóipar történelmében. Négy márka ,az Audi, a DKW, a Horch és a Wanderer összeolvadásából jött létre 1932-ben, hogy megalapítsa az Auto Union AG márkát, amelynek emblémájául a négy karikát választották. Ez a négy karika a négy márkát szimbolizálja.

Az Audi AG az Audi NSU Auto Union AG-ből alakult 1985-ben. Az Auto Union GmbH és az NSU GmbH tradicionális márkákkal együtt az Audi Tradition készíti és bemutatja az Audi tartalmas és szerteágazó történelmét.

Ferdinand Porsche fejlesztette az Auto Union motorjait, így ő is nagy szerepet vállalt a márka sikerében. 1949 után Ingolstadt lett az Auto Union központja. 1958-ban a Mercedessel kötött szövetség hat év után szétesett, mivel az Auto Union vezetősége továbbra is a kétütemű motorokat részesítette előnyben. Az Auto Union fő részvényese, Friedrich Flikk szoros kapcsolatokat ápolt Heinrich Nordhoffal, a VW vezetőjével, aki 1965-ben átvette a négykarikás márkát.

1969-től Audi NSU Auto Union névre változtatták a cég nevét az NSU beolvadása után, amit 1985-ben Audira egyszerűsítettek. A részben galvanizált Audi 80-as 1972-ben új távlatokat nyitott az autógyártásban, és az Audi 200 5T 1980-as bevezetése sikeresen bevezette az Audi márkát a felső osztályba. Az Audi quattro állandó összkerékhajtása megjelenésekor világszenzáció volt, amit az Audi alkalmazott először sorozatgyártásban készülő autó esetében, és nem csak a rali világában.

 

Jelenlegi modellek

  • A2
  • A3
  • S3
  • A4
  • S4
  • RS4 Cabriolet
  • A5
  • S5
  • A6
  • S6
  • RS6
  • A8
  • S8
  • TT
  • R8
  • Audi allroad quattro
  • Q7
  • Q5

     

     

     

    Volkswagen

    A Volkswagen konszern egy német autógyártó, az egyike a legnagyobb autógyáraknak a világon. Célpiaca legfőképpen az Európai Unió. Olyan leányvállalatokkal büszkélkedhet, mint az Audi, a ?koda Auto, a Lamborghini, a Bugatti, a Bentley, a SEAT és természetesen a Volkswagen maga. 2006-ban a Volkswagen csoport összesen 5,734 millió autót adott el, mellyel igen előkelőnek számít a nemzetközi autópiacon, részesedése 9.7%.

    A csoport második legnagyobb piaca Kína, ahol külön leányvállalat működik, a Volkswagen Csoport Kína (VW Group China). A Volskwagen a világ legértékesebb autógyártója. Tőszdei értéke alapján értékesebb, mint a Daimler, a BMW, a FIAT, a PSA, a Renault, a GM és a Ford együttvéve. Szakértők szerint az autóipar hegemón szerepéért a jövőben a Toyota és Volkswagen fog vívni, míg az amerikai autógyártás teljesen eltűnik. Forgalmát tekintve (a Scaniával együtt több, mint 120 milliárd euro)a legfontosabb Európai iparvállalat, az összes céget figyelembe véve csak a holland Royal Dutch/Shell, illetve a brit BP előzi meg, de az olajár drasztikus esése miatt, lehet, hogy ezek a cégek idén mögé kerülnek.

    A Volkswagent 1937-ben alapította a nemzetiszocialista német kormány, eredetileg a Volkswagen Bogár gyártására. Adolf Hitler arra utasította az akkori fejlesztőket, hogy egy KdF-Wagent, egy „népautót” tervezzenek , mely olcsó egyszerű , de minõsége verhetetlen. A második világháború után 1945-ben az angol hadsereg vette át a lebombázott romokban lévő gyár irányítását. Elkezdődött újra a bogár gyártása. 1948-ban a brit kormány visszaadta a gyárat teljes egészében a németeknek, akik a volt Opel elnökét, Heinrich Nordhoffot nevezték ki a gyár főnökének.

    1960-ban a német kormány részvénytársasággá alakította a céget, részvényei megjelentek a német tőzsdén. 1985 júliusa óta ezeken az értékpapírokon Volkswagen AG-nek (Volkswagenwerk Aktien Gesellschaft) nevezik a társaságot. Ez volt az első jele a cég jövőbeli terveinek – növelni a globális befolyást a nemzetközi autópiacon, melyet más autóipari márkák fúziójában látott. A – Németország kivételével – mindenhol Volkswagen Csoportnak nevezett konszern jelenleg a negyedik legnagyobb autógyártó a világon. 2005-ben több mint 5,2 millió járművet értékesített, világpiaci részesedése 9%-nál is nagyobb.

    2005 októberében a Porsche 18.53%-os érdekeltséget szerzett a gyárban, melyet 2006 júliusában 25%-ra növelt! Még ugyanebben az évben 30.9%-osra nőtt, szakértők szerint ez a befektetés tökéletesen megfelelt a Porsche stratégiájának.

     
    Jelenlegi modellek

    Golf   Beetle   Jetta
    Touran   Tiguan   Eos
    Passat   Passat CC   Scirocco
    Sharan   Touareg   Phaeton

     

     


    BMW

    A BMW (Bayerische Motoren Werke AG, azaz Bajor Motorgyár Rt.) autók, motorkerékpárok és motorok német gyártója. A vállalat székhelye Münchenben található. A BMW Csoport a BMW-ből, a MINI-ből és a Rolls-Royce-ból áll. 2006-ban 48,999 millió eurós forgalom mellett 2,874 millió eurós nettó nyereséget ért el. A konszern világszerte 106 575 alkalmazottat foglalkoztat. A cég részvényét jegyzik a német tőzsde DAX indexében.

    A BMW elődje az 1913-ban Karl Rapp által megalapított Rapp Motorenwerke GmbH volt. Először 1917 áprilisában változtatták nevüket BMW GmbH-ra (kft.), majd egy évvel később a részvénytársasági formára váltva, BMW AG-ra. Az első üzletvezető 1942-ig Franz Josef Popp volt. A fiatal cégben Max Friz, a törekvő mérnök hamar nevet szerzett magának: 1917-ben repülőgépek számára fejlesztett olyan motort, melynek révén a magasban tapasztalt teljesítményveszteség csökkent. Ez a konstrukció annyira jól vizsgázott, hogy a porosz katonai igazgatás 2000 db-ot rendelt belőle. 1919. június 17-én egy BMW Illával elérték a 9760 méteres magassági világrekordot, de az első világháború végével és a versailles-i békeszerződés aláírásával mintha a cég vége is elérkezett volna: utóbbi ugyanis öt évre megtiltotta, hogy a BMW egyetlen akkori termékét, a repülőgépmotorokat Németország területén gyártsák. 1922-ben a főrészvényes, Camillo Castiglioni elhagyta a céget és magával vitte a BMW név jogait. A Bajor Repülőgépgyárhoz ment (Bayerische Flugzeugwerke, BFW).

    Ez a Nikolaus Otto, az Otto-motor feltalálója fiának, Gustav Ottónak 1916. március 7-én bejegyzett Gustav Otto Repülőgépgyárából jött létre. E dátumot szokás a hivatalos céges történetírásban az alapítás időpontjaként megadni. Castiglioni váltásával lett a BFW-ből BMW. Az eddig BMW-nek hívott vállalatból lett a Südbremse, amit ma Knorr Bremse-ként ismerünk.

    Egy évvel a névváltoztatás után, 1923-ban Max Friz és Martin Stolle kifejlesztették az első motorkerékpárt, az R32-t, ezzel elkezdve egy új termelési ágazatot, a motorkerékpárok gyártását. Friznek a modell kifejlesztéséhez mindössze öt hétre volt szüksége. A mai napig megőrizték alapelvét: a boxermotort és ennek a váltóval közös egységbe szervezését.

    Az autógyártás beindulása Eisenachban

    1928-ban a BMW átvette az Eisenach Járműgyár RT.-t (Fahrzeugfabrik Eisenach AG), a Dixi kisautó előállítóját és ezzel autógyártóvá vált. 1929. március 22-étől kezdte a BMW első szériaautóját gyártani a türingiai Eisenachban. A modellt 3/15 PS-nek, ill. DA2-nek hívták és a brit Austin Seven licensze volt. Berlinben szerelték össze az autót egy Ambi Budd-tól szállított karosszériával, mely a szintén Austin-engedéllyel készülő Rosengartra hasonlított. 1932-ben következett az első „igazi” BMW AM1 néven (Automobilkonstruktion München Nr. 1), ez volt az első saját BMW konstrukció, mely a Dixivel szemben nagyobbnak és technikailag fejlettebbnek hatott. Az első teljesen új konstrukció az 1933-ban bemutatott 303-as volt 1,2 literes hathengeres motorral, Fritz Fiedler munkája. Az 1933-tól újra jelentőssé váló repülőgépmotorgyártás mellett az autó- és motorkerékpárágazat szinte mellékessé vált. Eisenach-ban is új gyárat avattak repülőgépmotorok számára. Ennek ellenére sikerült a cégnek néhány komoly modellt összehoznia: a 326-ost (1935), a 327-est (1937) és az 1936-ban bemutatott 328-as roadstert. Különösen a 328-as volt meggyőző konstrukciója mellett számos autóverseny, például az 1940-es Mille Miglia megnyerésével. A briteknek annyira tetszett az autó, hogy engedéllyel Frazer-Nash néven utángyártották. Ez a cég már 1934 óta használt importált BMW motorokat.

    BMW 2000. március 16-án behúzta a vészféket és befejezte a Rover projektet. Az MG-t szimbolikus öt fontért adták el egy brit befektetői csoportnak. Mivel az új Range Rover fejlesztése már befejeződött, a Land Rover már lényegesen több pénzért lett a Fordé. A BMW Csoport csak a Mini névhez kapcsolódó jogokat tartotta meg.

     

    Rolls-Royce

    2003-ban a BMW megszerezte a Rolls-Royce védjegy jogosultságát a Rolls-Royce plc-től. Piacra dobták az ekkorra már kifejlesztett Phantom luxuslimuzint, a gyártásnak külön telephelyet hoztak létre Goodwoodban, Angliában. Az eredeti gyár Crewe-ban a Volkswagen cég tulajdonában maradt korábbi testvérmárka Bentley modelljeit állítja elő.

     

    Jelenlegi modellek

    1-es sorozat

    3-as sorozat

    5-ös sorozat

    6-os sorozat

    7-es sorozat

    X3-as

    X5-ös

    X6-os

    Z4-es

     



    Porsche

     

    A Porsche SE, vagy csak Porsche egy német autó gyártó cég amit a Porsche család alapított 1931-ben. Két másik nagy cégben van érdekeltségük az első a Dr. Ing h.c. F Porsche AG, amit gyakran rövidítenek Porsche AG-nek is. A második a Volkswagen AG.

    Ferdinand Porsche egy osztrák-magyar mérnök közreműködésével. A vállalat főhadiszállása Zuffenhausenben, Stuttgart külvárosi részében található. Itt jelenleg 911-et, Boxstert, Caymant és Cayenne terepjárókat gyártanak.

    „Egyesült Vas- és Acélművek”, így nevezte Ferry Porsche és mintegy 200 dolgozója a Gmündben (Karintia) található egykori fűrészüzem fabarakkjait, ahova a II. világháború alatt (1944) apa és fia a Dr. Ing. h.c. F. Porsche KG céget Stuttgart-Zuffenhausenből átköltöztette. Itt készült el 1948-ban az első Porsche, az 1. számú |356-os modell. A Porsche 356-ból 52 darabot állítottak össze Gmündben. 1949 nyarán egy tucat Porsche alkalmazott elkezdte a gyártás visszaköltöztetését Stuttgart-Zuffenhausenbe, a Reutter céghez albérletbe. Zuffenhausenban aztán tovább folytatódott a Porsche sikertörténete. 1950 elején elindult a Porsche 356 sorozatgyártása. Az év végéig 400 autót sikerült elkészíteni. A Porsche gyártása folyamatosan bővült. A Porsche 911 1963-as bevezetése mérföldkövet jelentett a Porsche fejlődésében.

    1969. májusában a Schwieberdinger utcában lévő új, többszintes szerelőüzemmel jelentősen megnőtt az üzem területe. Ez 1988-ban tovább bővült a szerelőcsarnokkal szemben található karosszériagyártó üzem épületével.

    A gyártástechnológiában is történtek változások az elmúlt 50 év során. A kézzel végzett sorozatgyártás helyét időközben egy korszerű és flexibilis gyár vette át. A német hetilap, a „Produktion” és a vezetési tanácsadó cég, az A.T. Kearney által adományozott „Év gyára, 1996” kitüntetést a zuffenhauseni gyár a kemény munka és az elkötelezettség elismeréseként kapta.

    Ferry Porsche a cégénél, amely a II. világháború ideje alatt Stuttgart-Zuffenhausenból az ausztriai Gmündbe (Karintia) költözött át, 1947-ben a megbízható munkatársai segítségével egy olyan sportautó építésébe kezdett, ami - saját szavaival élve - neki magának is tetszene. A kiindulási pontot az apja által kifejlesztett Volkswagen Bogár jelentette. Gmündben összesen 52 darabot készítettek a 356-os modellből (az 1. számút nem számítva), az összes többit 1950 után, Zuffenhausenban gyártották. Kezdetben a Porsche tervező és adminisztrációs részlegeit a Schwieberdinger utca 147. szám alatti két fabarakkban helyezték el. A karosszériák gyártását és az autók összeszerelését a Reutter karosszériaüzem tulajdonát képező épületben végezték, az utca túloldalán. A Porsche eredeti üzemrészeit, a mai I. gyáregységet, a háború után lefoglalták az amerikaiak, és azokat egészen 1956-ig nem lehetett újra használni.

    A Porsche számára újabb mérföldkövet jelentett a motorok és autók összeszerelésének céljait szolgáló új épület felépítése 1953-ban. 1964-ben, röviddel a Porsche 911 bemutatása után, a Porsche átvette a Reutter gyárépületeit a karosszériagyártással együtt. A következő fontos lépést a háromszintes szerelőcsarnok (41-es épület) elkészülte jelentette 1969-ben, ami lehetővé tette a gyártókapacitás növelését. 1982-ben megkezdte működését az automatizált, magaspolcos raktár. Az új fényezőműhely 1986. tavaszi és a karosszériaüzem (V. Üzem) 1988-as elkészültével kialakult a jelenlegi épületstruktúra.

    Jelenlegi modellek:

    • 64
    • 360 Cisitalia
    • 550 Spyder
    • 718
    • 787
    • 804
    • 904
    • 906
    • 907
    • 908
    • 909 Bergspyder
    • 910
    • 911
    • 914
    • 917
    • 934
    • 935
    • 936
    • 924
    • 944
    • 956
    • 959
    • 961
    • 962
    • Porsche-March 89P
    • WSC-95/LMP1-98
    • LMP2000

    • 64
    • 360 Cisitalia
    • 550 Spyder
    • 718
    • 787
    • 804
    • 904
    • 906
    • 907
    • 908
    • 909 Bergspyder
    • 910
    • 911
    • 914
    • 917
    • 934
    • 935
    • 936
    • 924
    • 944
    • 956
    • 959
    • 961
    • 962
    • Porsche-March 89P
    • WSC-95/LMP1-98
    • LMP2000
    • 64
    • 360 Cisitalia
    • 550 Spyder
    • 718
    • 787
    • 804
    • 904
    • 906
    • 907
    • 908
    • 909 Bergspyder
    • 910
    • 911
    • 914
    • 917
    • 934
    • 935
    • 936
    • 924
    • 944
    • 956
    • 959
    • 961
    • 962
    • Porsche-March 89P
    • WSC-95/LMP1-98
    • LMP2000

     

     

    Meercedes-Benz

    Magyarországon

    A Daimler AG jogelődje, a stuttgarti Daimler-Benz AG 1989-ben nyitotta meg értékesítési irodáját Budapesten, ebből fejlődött ki egy év alatt a márkaképviselet.
    1998-ban két, az autógyártás történetében meghatározó nagyvállalat, a Daimler-Benz AG és a Chrysler Corporation fuzionált egymással. Az MB-AUTO Magyarország Kft. ezen fúzió óta a DaimlerChrysler AG (mai nevén: Daimler AG) magyarországi Mercedes-Benz vezérképviseletét is ellátta. Az MB-AUTO Magyarország Kft. 22 szerződéses partner és további 3, ún. értékesítési pont révén biztosította a leendő és már meglévő Mercedes-Benz tulajdonosok teljeskörű kiszolgálását (értékesítési, vevőszolgálati és szerviz tevékenységek).

    Az MB Szerviz Kft.-t 1990. júliusában a salzburgi COMEG GmbH, a budapesti Közlekedési és Műszaki Vállalat, és az ugyancsak budapesti székhelyű MB Magyar Motor Kft. együttesen alapították, s működését 1990. augusztus 1-jén, 130 fővel kezdte meg. Bár az induláskor még a Lada típusú gépkocsik javítása dominált, az alapítást követő év közepére már a Mercedes-Benz személygépkocsik javítása kötötte le a teljes kapacitást. A vezérképviselet által megszervezett országos szervizhálózat színvonalas alkatrészellátását a saját gépjárművel történő beszerzés- és az önálló import keretében Salzburgból behozott alkatrészek biztosították.

    A Daimler AG jogelődje, a stuttgarti Daimler-Benz AG 1989-ben nyitotta meg értékesítési irodáját Budapesten, ebből fejlődött ki egy év alatt a márkaképviselet.

     

    1998-ban két, az autógyártás történetében meghatározó nagyvállalat, a Daimler-Benz AG és a Chrysler Corporation fuzionált egymással. Az MB-AUTO Magyarország Kft. ezen fúzió óta a DaimlerChrysler AG (mai nevén: Daimler AG) magyarországi Mercedes-Benz vezérképviseletét is ellátta. Az MB-AUTO Magyarország Kft. 22 szerződéses partner és további 3, ún. értékesítési pont révén biztosította a leendő és már meglévő Mercedes-Benz tulajdonosok teljeskörű kiszolgálását (értékesítési, vevőszolgálati és szerviz tevékenységek).


    Az MB Szerviz Kft.-t 1990. júliusában a salzburgi COMEG GmbH, a budapesti Közlekedési és Műszaki Vállalat, és az ugyancsak budapesti székhelyű MB Magyar Motor Kft. együttesen alapították, s működését 1990. augusztus 1-jén, 130 fővel kezdte meg. Bár az induláskor még a Lada típusú gépkocsik javítása dominált, az alapítást követő év közepére már a Mercedes-Benz személygépkocsik javítása kötötte le a teljes kapacitást. A vezérképviselet által megszervezett országos szervizhálózat színvonalas alkatrészellátását a saját gépjárművel történő beszerzés- és az önálló import keretében Salzburgból behozott alkatrészek biztosították.

     Az Európai Unió törvényi szabályozásának értelmében külön kellett választani az importőri és kereskedői feladatokat. Ezen szabályozás értelmében született meg a DaimlerChrysler Automotive Hungária Kft.

    Miután az Európai Bizottság 2005. június 3-án engedélyezte a DaimlerChrysler Automotive Hungária Kereskedelmi Kft. megalapítását, az új vállalat 2005. július 1-jén megkezdte működését. A DaimlerChrysler AG és a Pappas Csoport közös tulajdonában lévő vegyesvállalat megalakulásával egyidőben az importőri és kiskereskedelmi értékesítési feladatok különváltak. A DaimlerChrysler Automotive Hungária Kft. átvette a Mercedes-Benz, smart, Chrysler és Jeep márkákhoz tartozó új gépjárművek és alkatrészek importőri és nagykereskedői feladatait is. A DaimlerChrysler Automotive Hungária Kft. 2005. július 1-étől kezdve az MB-AUTO Magyarország Kft. helyett a Mercedes-Benz és smart típusú járművek, továbbá pedig a Chrysler és Jeep márkák hivatalos importőre. A DaimlerChrysler AG (mai nevén: Daimler AG)célja, hogy új magyarországi vezérképviseletével tovább erősítse kelet-európai piacait, és optimalizálja az ügyfeleknek kínált szolgáltatások színvonalát.

    A DaimlerChrysler Automotive Hungária Kereskedelmi Kft. a DaimlerChrysler AG (mai nevén: Daimler AG) négy pilléren nyugvó stratégiájának eredményeként született meg. A magyar autópiac új szereplője a német-amerikai autóipari óriás globális jelenlétét, átfogó termékprogramját, erős márkaportfolióját, valamint a technológia és innováció területén betöltött vezető pozícióját tudhatja maga mögött.

     Modellek

    A-Class

    B-Class

    C-Class

    CL-Class

    CLK-Class

    CLS-Class

    E-Class

    G-Class

    M-Class

    S-Class

    SL-Class

    SL-Class Roadster

    SLK-Class Roadster

    McLaren

    A McLaren Formula–1-es csapatot az új-Zélandi Bruce McLaren alapította Bruce McLaren Motor Racing néven. A csapat 1966-ban, a Monacói Nagydíjon debütált. A Formula–1 második legsikeresebb csapata 11 egyéni-és 8 konstruktőr-világbajnoki címével, a Ferrari mögött. A McLaren 2007-ben is mindkét világbajnoki cím esélyese volt, végül azonban kizárták őket a konstruktőr-világbajnokságból, mivel több McLarenes dolgozónál a Ferrari tulajdonát képező adatokat találtak. A csapat a Formula–1 mellett részt vett már az Indianapolisi 500-ban és a Le Mans-i 24 órás versenyen is. 2009-es versenyzői Lewis Hamilton és Heikki Kovalainen. Tesztversenyzői Pedro de la Rosa és Gary Paffett. A csapatfőnök Martin Whitmarsh, miután 2009 március 1-jén Ron Dennis átadta neki a csapatfőnöki posztot.

     

     

  •  

    Hozzászólások

    Hozzászólás megtekintése

    Hozzászólások megtekintése

    Nincs új bejegyzés.
     

     

    Profilkép




    Archívum

    Naptár
    << Július / 2017 >>

    Statisztika

    Online: 2
    Összes: 87099
    Hónap: 1195
    Nap: 30