Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


2009. detroiti auto show

2009.01.31

 

Detroit 2009.

 

 

A gazdasági világválság okozta pénzügyi mélyrepülés befolyásolta a fejlesztésekre szánt milliókat, így sok autógyár visszalépett a szerepléstől. Ez természetesen nem azt jelenti, hogy üres pavilonok sokasága várta az érdeklődőt, hiszen érdekesség akadt így is bőven. Ebből válogattuk ki a legérdekesebb újdonságokat, elsőként a főként - de nem kizárólag - amerikai piacra készült hybrid és elektromotoros autókat.

Cadillac Converj Concept:

A csőd szélén táncoló General Motors gyár óriás presztizs kérdésnek tekintette a Detroit-i Autó Szalon-t. Az izgalmas Cadillac tanulmány futurisztikus formája és technikai megoldásai azt mutatja, a GM gondol a jövőre és a súlyos anyagi gondok megoldásán gőzerővel dolgoznak. Az első kerék hajtással rendelkező autó 160 lóerős, 370 Nm-es nyomatékkal rendelkezik , végsebessége pedig 160 km/h. Az autó elektromotoros technikai alapjait és hajtásláncát a 2010-ben szalonokban kerülő Chevrolet Volt adja. Az akku feltöltéséhez 240 voltos áramforrás használata esetén elegendő 3 óra, amellyel 65 km tehető meg. Az akkuk merülése esetén automatikusan beinduló benzinmotor generálja tovább az áramot, közvetlen hajtásra nem használatos. Futóműve egy teljesen új fejlesztésű úgynevezett Magnetic Ride Control felfüggesztés, amely mágneses lengéscsillapítással alakítja az autó útviszonyoktól függő karakterisztikáját.

Chrysler 200C Concept :

A nagy testvér 300c sikereit kívánja lemásolni a Chrysler ezzel az izgalmas tanulmánnyal. Még a 300c a klasszikus formák szerelmeseit ejtette rabul, a 200c a jövőbe tekintő megoldásaival és húzott vonalaival a fiatalos lendületét viszi majd a jövőben az autószalonokba. A tölthető hibrid rendszerű hajtáslánc környezetkímélő tulajdonságai mellett a kis köbcentis benzinmotorral kombinálva 268 lóerős teljesítményre képes. Hatótávja mindösszesen 60 km-er, azonban a benzinmotor áramfejlesztő képességét kihasználva akár a 10szeresére is képes.

2010 Honda Insight:

A bemutatott szériamodell csak kismértékben tér el a tavalyi Párizsi Autószalonon bemutatott tanulmánytól. A futurisztikus külsőt leegyszerűsítették, a LED-es lámpákat hagyományosra cserélték és apróbb változások történtek a karosszériaelemeken is. A hibrid hajtásról a Honda Civic Hybrid-jében található hajtáslánc módosított változata található. Ennek a motornak jellemzője, hogy a kis benzinmotor nélkül nem képes haladni, így az elektromotort nem lehet önállóan üzemeltetni. Pozitívum azonban hogy olcsóbb lesz mint hybrid vetélytársai.

2010 Fisker Karma:

A finnországi székhelyű cég sikermodellje a Karma nem változott sokat a tavalyi debütálásához képest. A térhálós vázzal rendelkező dupla elektromotoros kupé agilis menettulajdonságokkal rendelkezik. A két elektromotor összesen 408 lóerőt teljesít, a 100as tempóhoz pedig 5,8 másodperc szükséges. A GM-tól vásárolt kétliteres 260 lóerős turbómotor csupán csak áramot termel, amelyet még a tető napelemei is segítenek. Az autó végsebessége elérheti akár a 200 km/h-t is. A külső a jobb hűtés és a biztonság jegyében átment apró módosításokon. A hűtés miatt oldalkipufogók és nagyobb felületű első és oldalsó légbeömlőket kapott, az autó biztonságát pedig vastagabb B-oszloppal erősítették meg. A kiváló összhangot csupán a 88 ezer dolláros ára veti vissza, azonban a cég elmondása alapján igen nagy az érdeklődés a 2010-es sorozatgyártással kapcsolatban.

2010 Lexus HS250h:

A Toyota prémiummárkájának háza táján elég nagy volt a titkolózás a detroiti bemutató előtt. A Lexus IS méreteire alapozott környezetbarát autójának bemutatója azonban minden részletet a helyére tett. A Toyota Prius már a harmadik generációját éli, így várható volt hogy a vastagabb pénztárcájú környezetvédelemre hajlamos vásárlók is számíthatnak hybrid hajtásláncú modellre. A Lexus kényelme és eleganciája elégedett vásárlókat eredményezhet, hiszen a Camry 2,4 literes motorja már bevált, a hybrid hajtás pedig rendkívül gazdaságos üzemeltetést tesz lehetővé.

Dodge Circuit EV :

A név megtévesztő lehet, hiszen az autónak kevés köze van az amerikai márkához. A narancssárga fényezésben pompázó kétüléses villany-kupé ugyanis tavaly ősszel már bemutatásra került, azóta kisebb módosítások történtek a valójában Lotus Europa modifikációján alapuló sport-öszvéren. A különbség a néhány módosított spoilert, a Viper elejéhez hasonlatos első és a az átgondolt áramvonalasabb hátsó lökhárítót tartalmazza. A koncepció tökéletes, hiszen a Lotus térhálós váza kiváló lehetőséget biztosít a tesztelésre, azonban a technika erősen hasonlatos a Tesla Roadster megoldásaival. A Li-ion akkumlátorokkal üzemeltethető 260 lóerős villanymotor kereken 5 másodperc alatt gyorsít 100-ra, végsebessége 190 km/h. Az autó hatótávja 240-320 km, amely teljesen megegyezik a Tesláéval. A Dodge mérnökeinek így könnyű dolga volt hiszen működő technikát használtak, az pedig hogy miként emésztik meg a másodlagosságot, az rajtuk múlik.

Mercedes BlueZero Trio:

A Mercedes-Benz triumvirátusa a szebb és tisztább jövőt érzékelteti egy platformra készülő zöld színű autóival. A tanulmány három tagjai között a hajtáslánc megoldásai jelentik a legfontosabb különbségeket. A BlueZero E-Cell Li-ion akkumlátorokkal 137 lóerős teljesítménnyel bír és csekély 100 km-es hatótávolságot tesz lehetővé. Az E-Cell Plus hajtásláncának elektromos része az előzővel teljesen megegyezik, azonban a hatótávolságot benzinmotorral, az F-Cell-ben pedig hidrogén hajtással növelték. Az erőforrások mellett akad még érdekesség. A karosszéria a B osztály vázelemeinek felhasználásával készült, de stílusjegyei a jövő legkisebb Mercedeseinek formavilágát idézi. A lefelé dőlő műtőmaszk és az autó oldalán futó éles ívek szintén az új trendet követik, biztosan találkozunk még vele a közeljövőben.

Végül a cikk kakukktojása, a “felfrissült” Taurus, amelyen tényleg érződik a dollármilliók hiánya a fejlesztésből:

2010 Ford Taurus:

Az amerikai Ford ígérete egy minden tekintetben nagyszerű, stílusos családi autót ígért a hivatalos bemutató előtt, azonban a leleplezés után megoszlanak a vélemények. A formai újítások ízlés kérdését vetik fel, azonban valóban konzervatívabb, mint stílusteremtő. Apróbb részletei valóban mutatják a megfelelő idő ráfordítását, azonban mégsem átütő. A technikai tartalom azonban maradt a régi. A motorpaletta egy db 3,5 literes, 263 lóerős V6 motort tesz ki, amelynek menettulajdonságai nem rosszak ugyan, azonban az elődmodellben is ugyanez az erőforrás volt. Sikerét a vásárlói vélemények döntik majd el.

2010 Audi Sportback:

Az Audi Sportback megjelenése előtt már több ízben szivárogtak ki hírek, a formabontó új típusról. A Panamera, CLS Mercedes riválisának készülő Audi Sportback (A7) formavilága szemet gyönyörködtető külső és belső megmunkálása figyelemreméltó részletessége sikerességének kulcsát jelentheti. Az új padlólemezre épülő karosszéria sok újdonságot rejt magában. A jobb súlyelosztás és a légrugós felfüggesztés és a tágas belső tér hamar közkedveltté teheti a szegmensben. A hatféle motorváltozat három benzines és három dízel erőforrásra oszlik el. Természetesen az alapmotorokon kívül S7 és RS7 változat is készül majd, valamint a Q5-ben debütáló hybrid hajtást is megkapja majd. A gyártásra és forgalmazásra azonban minimum egy évet még várnunk kell.

2010 Bentley Contential GTC Speed:

A Bentley elkészítette a valaha gyártott legerősebb kabrióját, amely nem csupán elképesztően erős, hanem ugyanannyira elegáns is. A zárt GT Speed tavaly augusztus óta hódítja a vásárlókat 552 lóerős teljesítményével sok gazdag és sikeres ember garázsát gazdagítja. A kabrio változat rátett még egy lapáttal. A W12-es biturbó motort 600 lóerőre húzták fel, a csúcsnyomatéka pedig 750 NM. A fényűzés mellett pokolian gyors is az autó; 4,8 másodperc alatt gyorsul százra, végsebessége pedig meghaladja a 300 km/h-t. A külső is módosult némiképp. Az autó image-éhez méltó 20 colos könnyűfém kerekek kerültek a kerékjáratokba, valamint nagyobb első négyszögletű hűtőrácsot és öblösebb levegőbeömlőket kapott. Mind a kabrió GTC Speedhez, mind pedig a kupé GTC-hez választhatóak szénszálas-kerámia féktárcsák, amelyek a világ legnagyobb - szériagyártású - sportautóhoz készült fékjei.

2009 BMW Z4:

Az új Z4-esről már olvashattak a korábban a rendszeres látogatók. Az új bajor roadster megújult formájával és figyelemreméltó erőforrásaival a BMW új sikerszériája lehet. A száműzött vászontető helyett motoros alumínum Hard Top tető telitalálatnak bizonyult, a belső tartalom megújulása pedig felfrissítette a sokak által nem kedvelt elődmodell iránt érdeklődőket. Az elektronikai újításokkal valamint a belsőt védő bőrbevonattal a “Sun Reflective Technology” alkalmazásával a roadster kategóriába tartozó autó már-már a megfizethetetlen luxusautók kényelmét és extralistáját foglalja magába. Az autó májusi piacra kerülésekor kiderül mennyire váltja majd be a hozzáfűzött reményeket.

Audi R8 5.2 V10:

A Lambo motoros négykarikás már bemutatásra került az oldalunkon, azonban megéri feleleveníteni a számadatokat. Az 5,2 literes V10es motor, amely a térváz szerkezet közepén foglal helyet, 525 lóerő leadására képes és mind a négy kereket hajtja. A 100 km/h-s sprint 3,9 mp alatt teljesíthető, végsebessége pedig 312 km/h. A kiállított piros V10-es R8-ast a leheletnyivel nagyobb légbeömlők és a felnik, valamint az első fényszórók LED-es világítása különbözteti meg a szériától, minden másban szinte teljesen megegyezik vele. Szóbeszéd volt, hogy ezt a típust a korábbi elnevezések miatt RS8-nak fogják hívni, azonban a gyár szakemberei mégis maradtak a többet sejtető R8 V10 változatnál. Az autó alapára 180e dollár kornyékére saccolható és jövő tavasszal várható Európába.

2010 Ford Shelby GT500 Mustang:

A 2010-es modellfrissítésre épülő új Shelby Gt500-as vadító formája és bivalyerős motorja méltó a hagyományokhoz: 5,4 literes, kompresszoros V8-as motorja 580 lóerőt teljesít. Az erő továbbítását hatfokozatú manuál váltó végzi, amelyhez duplatárcsás tengelykapcsoló tartozik. A külső jegyeiben is agresszívabb megjelenése van az autónak. A kupén 19, a kabrió-n pedig 18 colos kerekek gurulnak, a fehér Shelby csíkok pedig kiemelik az autó markáns, erőtől duzzadó vonalait. A kobramotívumokkal díszített beltér, a gyönyörű és kényelmes ülések, valamint a Microsofttal közösen kifejlesztett multimédia és navigációs központ mind az autó páratlan sikerét vetíti előre. Az előrendelések már buzgón folynak!

2010 Jaguar XFR:

A Jaguar Detroit-ba egy kőkemény csúcsváltozattal érkezett: bemutatta legújabb fejlesztésű erőforrását, amely igazi vetélytársa lehet a kategória sportautóinak. Az 5,0 literes V8-as erőforrás 510 lóereje biztosan nem veszít tempót a BMW M5-ös, az Audi RS6-os és a MD E63 AMG-vel szemben. A széria XF modellekhez képest erősebb felfüggesztést és közvetlenebb irányítást kapott. A fékek is nagyobbak az alapváltozaténál és belső hűtéssel rendelkeznek. Külső jegyeiben a négy hatalmas kipufogóvég, az agresszívebb hűtőrács és a motorháztető levegőbelépői különböztetik meg egy “mezei” XF-től.  Az autó a 100 km/h elérésére 4,7 másodperc alatt képes, az elektronika által korlátozott végsebesség pedig 250 km/h-ig engedi száguldani a benne ülőket. Az impozáns 20 colos felnik szépségük mellett a megfelelő tapadásról is gondoskodnak. A gyár büszke legújabb rakétájára, elmondásuk szerint nem csupán  gyors, hanem a lehetőségekhez mérten takarékos és a károsanyag kibocsájtása is példaértékűen alacsony.

2010 Lincoln Concept C:

A Ford Focus alapjaira épülő Concept C formájában és rendhagyó méreteiben minden idők legkisebb Lincolnját ismerhetjük meg. A formai kidolgozottság letisztult vonalai a második generációs Renault Megane-t idézik. A karosszéria sarkaira helyezett kerekek sportos benyomást keltenek, ám a magas kocsiszekrény miatt kicsit sajátos megjelenést kölcsönöz. Az egymástól távolodva - “Rolls” módra - nyíló ajtók szó szerint megnyitják a teret, amely a B oszlop hiányával fellépő hatalmas méretű nyitottságot, áttekinthetőséget és kényelmes beszállást tesz lehetővé. A hajtáslánc 1,6 literes turbós motorja az EcoBoost sorozat belépő szintű erőforrása, ám ereje a gyáriak szerint egy kisebb V6 erejével ér fel. A szintén új a hatsebességes, dupla kuplungos automata PowerShift váltó, amely ezzel a motorral szerelve a gyár hosszabbtávú terveiben is kiemelt jelentőséggel bír: a későbbiekben több modellben is alkalmazni fogják.

Maserati Quattroporte Sport GT S:

A Maserati Indianapolis 500 győzelmének 70. évfordulójának tiszteletére tovább izmosította luxuslimuzinját, hogy lépést tartson a jövőben érkező sport limuzinok technikai adottságaival. A Detroitban bemutatott Quattroporte Sport GT S 4,7 literes 440 LE-s V8-as motorja kellő nyomatékkal szolgál, így bátran felveheti a versenyt a Panamera és az Aston Martin Rapide ellen. A kismértékben átszabott karosszériaelemek, az újra rácsozott hűtőmaszk és az immáron LED–es első lámpák tovább szépítették az autó gyönyörű formavilágát. A gyönyörű orgánumú dupla kipufogó teljesen egyedi mély hangzása és a beltér Titantex borítása, az Alcantara bőr kárpittal húzott ülések összetéveszthetetlenné teszi más autókkal szemben.

2010 Mercedes-Benz SLR Stirling Moss:

A Detroit-ban bemutatott érdekes sportautó a fájdalmas búcsú keserédes ajándékaként készült el. Ez az utolsó McLaren, amelyet a Mercedes Benz megbízásából készítettek. Az 1950-es évek legendás brit versenyzőjéről Stirling Moss-ról nevezték el szélvédő nélküli spydert. Az autó SLR alapokon nyugszik, azonban a külső karosszéria jelentős módosításokon ment keresztül. A beltér apró módosításokkal egy az egyben az SLR 722-est mintázza, éppúgy mint az erőforrás, amely 722 lóerejével nem indokolt további erőnövelést. A 75 darabos szériát valószínűleg hamar elkapkodják majd, bár nem mondható olcsónak. Ára autónként mindösszesen 750 ezer euró.

Volkswagen BlueSport Concept:

A Volkswagen vezetője Martin Winterkorn tavaly kijelentette: a “népautó” kínálatát egy olcsó üzemeltetésű sportkocsival kívánják bővíteni. Az autó tervezése javában folyik, a Detroit-i Autószalon keretei között napvilágot látott tanulmány is ezt erősíti. A Bluesport Concept egy valódi roadster tulajdonságaival rendelkezik. A 4 méter hosszú és mindössze 1,26 cm magas karosszériát a Scirocco ihlette. Az autó teteje könnyű vászontetővel takarható az időjárás viszontagságaitól. Erőforrása egy 2 literes 180 lóerős diesel aggregát, amely a hátsó tengelyre továbbítja a 350 Nm-es forgatónyomatékát.A sportos dinamikus forma gyártása még kérdéses. a Detroiti fogadtatás azonban eldöntheti ezt a kérdést. Objektív véleményként a modell sorozatgyártása minden kétséget kizáróan sikerszéria lehet.

Volvo S60 Concept:

A svéd gyár 2010-ben készül leváltani az s60-as szériát, amelynek tanulmánya figyelemreméltó vonalai radikálisan változtatják meg a konzervatív elődmodellről kialakult képet. Az autó kupészerű formája teljesen belesimul a mai trend irányzatba, az xc60-nal elkezdett merész formavilágot továbbgondolva sokkal dinamikusabb és szebb alakú. A külső jegyek mellett rengeteg technikai újítás is debütál az autóban, amelynek fő irányvonala a márkához méltóan a biztonság. Az egyedileg hátracsúszó ajtó, a sebességfüggő diffúzor állás, valamint a belső teret borító futurisztikus kristályüveg borítás valószínűleg nem lesz megtalálható a szériagyártású modelleken, azonban ha ez jótékonyan hat az árcédulára és egyéb negatív relációjú változások nem történnek az autóban, akkor is sikerre számíthat.

 

 

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.
 

 

Profilkép




Archívum

Naptár
<< Augusztus / 2017 >>

Statisztika

Online: 2
Összes: 86023
Hónap: 1175
Nap: 53