Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


A világ tíz legdrágább autója

 

Fontos, hogy a listán szereplő autócsodák sorrendje kizárólag az árak alapján alakult ki.

 

 

Aston Martin V12 Vanquish
Aston Martin V12 Vanquish

 

 

Kezdjük is mindjárt a világ 10. legdrágább autójával, az Aston Martin V12 Vanquish-el. A szigetországi manufaktúra sportautói közül a Halj meg máskor című James Bond filmben is szereplő modell került be a 10 legdrágább autó közé. A Vanquish S még 2004-ben debütált a nagyközönség előtt a Párizsi Autószalonon. A csúcsváltozatban egy 5,9 literes 48 szelepes, 12 hengeres, 460 lóerős és 542 Nm forgatónyomatékú erőforrás dübörög. 255 ezres vételára mindössze a tizedik helyre volt elég. Ebben az árban az Aston Martin hagyományok és a félelmetes menetteljesítmények is benne foglaltatnak, elvégre James Bond nem vezethet akármilyen sportkocsit.

 

Lamborghini Murcielago

Lamborghini Murcielago

 

A következő szörnyetegért majdnem 25 ezer dollárral kell többet fizetnie a kedves vásárlónak. A Luc Donckerwolke által tervezett, kétajtós, kétüléses Lamborghini Murcielago LP640-es változatát idén márciusban, a Genfi Autószalonon mutatták be. A volt traktorgyár semmivel sem összetéveszthető modelljében egy 6,5 literes erőforrás 640 lóereje engedelmeskedik a sofőr parancsainak. A Lamborghini Murcielago az utolsó autó, ami még a 300 ezer dolláros határ alatt van.

 

 
Rolls-Royce Phantom
Rolls-Royce Phantom

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Két sportkocsi után két luxusautó következik a nyolcadik és hetedik helyen. A Rolls-Royce Phantom és a Maybach 62 szinte bármilyen szempont alapján összeállított listán helyet követelne magának. A nyolcadik legdrágább autóért már 320 ezer dollárt kell átutalni a Rolls-Royce kereskedőnek. A Rolls-Royce 2003-as modelljében 6,8 literes, 48 szelepes, V12-es aggregát dolgozik, 453 lóereje és 720 Nm-es forgatónyomatéka minden igényt kielégít. A majd 2,5 tonnás Phantomot ez a motor 5,7 másodperc alatt gyorsítja fel 60 mérföld/órás sebességre. Ám nem tévedünk túl nagyot, ha a Phantom tulajdonosok többsége nem arról híres, hogy a piros lámpáknál hatalmas gázfröccsökre biztatja sofőrét. Inkább a kényeztető luxus mögül, minden gond nélkül tekint ki az ablakon.

 

 

Maybach

 

 

 

 

 

Maybach

 

A feléledt vetélytárs 62-es modellje 65 ezer dollárralkerül többe, mint a Phantom. A DaimlerChrysler csoporthoz tartozó Maybach koncepció változatát még 1997-ben a Tokiói Autószalonon állították ki első ízben. A Maybach 62 motorterében a Mercedes-Benz 5,5 literes V12-ese szolgáltatja az erőt. A twin turbó 550 lóerőt teljesít. A Maybach esetében sem a teljesítmény miatt ilyen borsos az ár, a lóerők inkább a kényelmes, biztonságos, mégis tempós haladást biztosítják, tetemes erőtartalékkal. A Maybach presztizsét tovább növelte, hogy nemrégiben I. János Károly spanyol király is Maybach típust választott.

 

Mercedes SLR McLaren
Mercedes SLR McLaren
A luxus után újra szupersportautók következnek, a hatodik pozícióban a Mercedes-Benz SLR McLaren foglal helyet. A Mercedes ezeket a sportkocsikat a McLarennel közösen fejlesztette ki. A wookingi központú McLaren Technology Centre elsősorban a formula-1-es autók tervezésével és építésével foglalkozik, de miután 1995-től a Mercedes szállítja az F1-es csapat motorjait, közös projektben létrehozták az SLR-t. Egyébként az SLR a sportos, könnyű, versenyzés angol szavak kezdőbetűiből adódik. 455,500 dollár szerepel az SLR számláján, tehát nem sokkal kellene többet áldozni két Vanquish-ért, mint egy SLR Mercedes McLarenért.
Csaknem félmillió dollárért kapunk egy kompresszoros, 626 lóerős, 780 maximális forgatónyomatékot leadó sportkocsit. 

 

 

Porsche Carrera GT

 

 

 

 

 

 

Porsche Carrera GT 

 

Elérkeztünk az ötödik helyig, még egy picivel a félmilliós álomhatár alatt juthatunk a Porsche Carrera GT-hez. Pontosan 484 ezer dollárba kerül. A sportautózás csúcsát jelentő modell 612 lóerős, V10-es motorja segítségével a százas sprintet 3,9 másodperc alatt tudja le, végsebessége pedig 330 km/h. A Carrera egyetlen szépséghibája, hogy 2006 áprilisában vevőre talált az utolsó példány is. Az Arab Emirátusokba került az 1111 számú Carrera GT.

 

 

 

Koenigsegg CCX

Koenigsegg CCX

 

Alig hihető, de a Carrera GT-nél is vannak drágább autók, a dobogóról éppen lemaradó Koenigsegg CCX is ilyen. Vételára megközelíti a 601 ezer dollárt, a svéd gyártó CCX kódnevű autóját a Genfi Autószalonon leplezték le, akkor még nem lehetett tudni szinte semmit a csodagépről. Titokban azzal a céllal épült, hogy a leggyorsabb utcai sportautó legyen. Egyszer már sikerült ezt a kitüntető címet megszerezni, a Pagani Zonda C12 F (374 km/h), a McLaren F1 (372 km/h), a Ferrari Enzo (355 km/h), a Porsche Carrera GT (334 km/h) és a Mercedes SLR (334 km/h) elöl 388 km/h-s végsebességével. A svédek azonban nem számoltak a Bugatti Veyronnal, jelenleg tehát - a hivatalos adatok szerint - csak második a CCX. Eddig még a végsebességen kívül más adatot nem ismerhettünk, mostanra azonban kiderült, hogy 4700 köbcentis motor 806 lóerőt tud, a maximális forgatónyomatéka pedig 920 Nm. Szóval 601 ezer dollárért bárki megveheti a világ második leggyorsabb utcai autóját.

 

 

Pagani Zonda C12 F
Pagani Zonda C12 F

A képzeletbeli dobogó harmadik fokára a Pagani Zonda C12 F állhatna 741 ezres vételárával. 2005-ös Genfi Autószalon közönsége csodálhatta meg először a világon a Horacio Pagani által alapított manufaktúra leggyorsabb és legdrágább modelljét. A Zonda nevet az Alpokban előforduló természeti jelenségről kapta a kis darabszámban gyártott autókuriózum. A tulajdonos tartja magát Juan Manuel Fangiónak tett ígéretét, hogy csak Mercedes motorokat épít be autóiba. A Zonda motorterében is egy Mercedes motor van, méghozzá a 7,3 literes, V12-es, 650 lóerős, ami 50 lóerővel tud többet, mint a Mercedesekben. A Zonda 3,2 másodperc alatt éri el a 100 kilométeres sebességet, mondhatja bárki, hogy ilyen erőfölénnyel könnyű. Végsebességéről csupán annyi bizonyos, hogy 374 km/h felett van, még nyitott tetővel is könnyedén 300 km/h-val autózhat a két utas. A Zonda másik erénye az űrrepülőgép szintű gyorsulás, a szénszálas erősítésű, fényezetlen felépítményű, 1230 kg-os GT-t a 780 Nm-es maximális forgatónyomaték gyakorlatilag az első gázpedál érintésre katapultálja az álló helyzetből.

 

 

Ferrari Enzo
Ferrari Enzo

 

 

 

 

 

 

 

 

Elérkeztünk a második helyig, ahol a Ferrari Enzót találjuk. Két név, ami fogalommá lett a világban. Az Enzo Ferrari által 1929-ben Modenában alapított sportautó cég csúcsmodellje. Kerek egymilliós vételárával is "csak" második lett ezen a listán. Természetesen nem érdemtelenül előzött meg majdnem mindenkit. Az Enzo minden porcikáját átjárja a Formula-1-es technológia. Csak két példa arra, hogy a száguldó cirkuszból mit örökölt a Ferrari Enzo: kerámia-karbon tárcsafékek, kormányon elhelyezett váltókarok. A 12 hengeres, 5998 köbcentis, 660 lóerős erőforrással pedig 350 km/h-ig nyomhatja a sofőr a gázpedált. Gyorsulása is gyomorpasszírozó. Sok vetélytárs mérceként tekint az Enzóra, őt akarják legyőzni. A vetélytársaihoz hasonlóan az Enzo is limitált darabszámban készül: a Ferrari Enzo gyártási darabaszáma a hatalmas érdeklődésre való tekintettel 399 volt. Ám készült még egy, a 400., amit II. János Pál pápának ajándékozott a gyár. Az egyházfő elfogadta a sportkocsit, bekerült a vatikáni garázsba, de az öröklő XVI. Benedek feleslegesnek tartotta, és a piaci ár duplájáért értékesítette. Nyugodtan kijelenthetjük tehát, hogy a Ferrari legdrágább aktuális modelljének orrán büszkén csilloghat a "Cavallino Rampante", azaz az ágaskodó lovacska.   

 

 

Bugatti Veyron 16.4

 

 

 

 

 

 

Bugatti Veyron 16.4

Az első helyezett a Bugatti Veyron 16.4 lett 1,7 milliós vételárával. A Bugatti Veyron Pierre Veyronról kapta a nevét, aki 1939-ben egy Bugattival megnyerte a Le Mans-i 24 órás megbízhatósági versenyt Jean-Pierre Wimille-lel közösen egy Type 57-tel. A 16.4 kód a W16-os, négyturbós erőforrásra utal, ami gyári adatok szerint 1020-1040 lóerőt és 1250 Nm-t szabadíthat fel. Ekkora erőt természetesen csak összkerék-hajtással lehet átvinni megfelelően a talajra. Ha már ez is megvan, akkor csak egy jó hosszú, traffipax mentes, lehetőleg tükörsima aszfaltot kell keresnie, hogy megnézze milyen is 400 km/h felett száguldani. Ezzel jelenleg - hivatalosan - a Bugatti Veyron birtokolja a leggyorsabb utcai autó büszke címét. A döbbenetes végsebesség mellett a gyorsulása is lélegzetelállító, a 300-at röpke 14 másodperc alatt eléri, tehát a besorolásnál sem kell sokat várni. A gyár tervei szerint 2003-ban kellett volna elindulnia a sorozatgyártásnak, de ez csak 2005 őszétől valósult meg. A Veyronból egyébként évente 70 darab, összesen pedig 300 darab készül a franciaországi Molsheimben.

 

 

 


 

 

1.  Bugatti Veyron

 

 

Kép

 

Kép

Kép

Kép

Kép

 

 

 


2. Ferrari Enzo

 

 

Kép

 

 

Kép

Kép

 


 

3. Pagani Zonda C12 F 

 

Kép

Kép

Kép

 


 

4. Koenigsegg CCX

 

 

 

 

Kép

Kép

 

 

Kép

 

 

5. Porsche Carrera GT

 

Kép

 

Ha szeretnéd, hogy a többi helyezettről is rakjak fel képet írd meg! Kössz!

 

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

dl.mr.he3@gmail.com

(Diablo1232, 2009.09.18 15:51)

A http://www.hyts.hu oldalon rengeteg autós képet találhattok akár ezekről az autókról is!

( , 2009.06.22 15:13)

tEGYÉL FEL TOVÁBI KÉPEKEZTZT!++++!!!!!!++

PAGANI

(IVANCIA, 2009.04.15 10:06)

nekem a pagani tetszik de a veyron se semmi

szandybaby13@chello.hu

(♥Szandybaby♥, 2009.03.10 10:54)

Nekem a Bugatti Veyron tetszik:P

Porsche

(Annamari, 2009.01.28 07:46)

Arról van egy mappa a képeknél!

Porsche

(Eszti, 2009.01.21 20:08)

Kérlek rakj képet a Porscheről is!

 

 

Profilkép




Archívum

Naptár
<< Július / 2017 >>

Statisztika

Online: 1
Összes: 89222
Hónap: 1373
Nap: 41